Поліуретанові деталі
для вашого автомобіля
Консультуємо з 8:00 до 21:00
Поліуретанові або гумові сайлентблоки: які краще Кожен власник автомобіля, незалежно від марки і виробника, стикався з необхідністю заміни деталей і вузлів, що вийшли з ладу або відпрацювали свій ресурс. Найбільш вразливою частиною будь-якого авто є підвіска, на яку безпосередньо від коліс передаються всі навантаження. Найчастіше, першими з деталей підвіски, виходять з ладу сайлентблоки і втулки. При пошуку відповідних запчастин для їх заміни актуальним стає питання вибору матеріалу, з якого вони повинні бути виготовлені. Обираючи сайлентблоки на ВАЗ 2107, «Ланос», «Ниву», Passat B7 або іншу машину, які ж краще купувати деталі: з вставкою з гуми чи поліуретанові? Давайте спробуємо розібратися в цьому запитанні!
Сайлентблок - деталь, яка служить для рухомого з'єднання елементів підвіски, часткового гасіння коливань, що виникають при їзді, і додання автомобілю стійкості, керованості і м'якості ходу. Конструктивно сайлентблок представляє собою шарнір, що складається зазвичай з трьох елементів:
Такі деталі в автомобілях різних марок використовуються для кріплення:
Залежно від місця установки, сайлентблоки в різних автомобілях можуть відрізнятися формою, розмірами і навіть конструкцією - мати одну металеву втулку замість двох.
Вихід сайлентблока з ладу, частіше за все, означає механічне пошкодження еластичної вставки, поява в ній тріщин, розривів або зносу. Причиною цього можуть бути:
Сайлентблок, що вийшов з ладу не підлягає ремонту - його потрібно замінити, встановивши новий шарнір. Ще років десять тому у власників автомобілів не виникало питання про те, які сайлентблоки краще, оскільки еластична вставка в них виготовлялася тільки з гуми, тому самі деталі часто називали гумометалічними шарнірами (ГМШ). З розвитком технологій, на ринку автозапчастин з'явилися сайлентблоки з вставками з поліуретану, які відразу ж склали конкуренцію шарнірам з еластичними елементами з гуми.
Щоб зрозуміти, які сайлентблоки краще встановити на ваш «Логан», «Тойоту» або «Авео» - гумові або поліуретанові, - слід знати про їх переваги та недоліки.
Щоб розібратися, чим відрізняється гума від поліуретану, ми розглянемо основні їх фізико-механічні та експлуатаційні характеристики. Для зручності порівняння зведемо всі дані в таблицю:
Показник | ||
---|---|---|
Поліуретан | Гума | |
Твердість по Шору (шкала А) | 45 – 98 | 65-95 |
Межа міцності при розриві, кг / см2 | 312 | 115 |
Відносне подовження при розриві,% | 500-600 | 300 |
Опір роздиру, кг / см2 | 58 | 20 |
Усадка, % | 33,5 | 35-40 |
Еластичність, % | 40 | 30 |
Абразивна стійкість (Н22) | 10 | 2 |
Температурна межа крихкості, 0С | –77 | -70 |
Робочий діапазон температур, 0С | –70 … +120 | –30 … +50 |
Коефіцієнт морозостійкості | 58 | 20 |
Зносостійкість, м3/ т·Дж | 11,25 – 26,6 | 45-80 |
Сайлентблоки з поліуретановими вставками мають такі суттєві переваги над гумометалічними шарнірами:
Головним недоліком поліуретанових сайлентблоков є їх висока вартість, але, завдяки більш тривалого терміну експлуатації, такі деталі цілком виправдовують свою покупку.
Деякі автовласники вважають, що найкращі сайлентблоки - ті, які встановлені заводом виробником. Тут варто враховувати, що гумові втулки і ГМШ багато автовиробників встановлюють з розрахунку зниження ціни на свою продукцію. Гумові шарніри показують непогані експлуатаційні властивості, перш за все, більш високу м'якість, що ізолює кузов від дрібних вібрацій, але при цьому вони:
Якщо ви ще не вирішили для себе, які сайлентблоки краще на «Ніссан Альмера Класік», «Форд Фокус 2», «Кіа Ріо 3» або будь-який інший автомобіль, задумайтеся, чи варто економити, купуючи дешевші деталі з гуми, які доведеться міняти в 5, а то і більше разів частіше. Чи краще встановити поліуретанові аналоги, що перевершують гуму за всіма експлуатаційними властивостями.
Відповідаючи на питання: «Які сайлентблоки краще - поліуретанові чи гумові?», можна зробити однозначний висновок, що ГМШ з вставками з поліуретану є кращим варіантом. Не дарма багато автовиробників вже сьогодні на нових моделях встановлюють поліуретанові втулки і сайлентблоки.
Якщо ви хочете замінити на своєму авто гумові сайлентблоки на поліуретанові, і хочете, щоб вони прослужили якомога довше - дотримуйтеся наступних рекомендацій:
Поліуретанові сайлентблоки - кращий вибір для автомобілів будь-якого класу, якщо вони експлуатуються українськими дорогами, що не відрізняються гарною якістю, на яких підвіска піддається значним навантаженням. Купити втулки і сайлентблоки з високоякісного поліуретану можна в нашому інтернет-магазині.
2015-2022 «AvtoPN»
© Інтернет-магазин поліуретанових деталей